Απάντηση της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ στις απειλές περί διακοπής σύμβασης με τον ΕΟΠΥΥ σε όσους συμπλήρωσαν το πλαφόν τον Ιούνιο του 2014
Νοεμβρίου 28, 2014 • By enieopyyΠρος:
1. Ε.Ο.Π.Υ.Υ.
Κοινοποίηση:
2. Υπουργό Υγείας
3. Π.Ι.Σ.
4. Μ.Μ.Ε.
5. Συνήγορο του πολίτη
ΘΕΜΑ: «Παροχή εξηγήσεων από συμβεβλημένους ιατρούς που εξάντλησαν το μηνιαίο πλαφόν και κρίση, των εξηγήσεων που δόθηκαν, από τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ.»
Σύμφωνα με την σύμβαση που έχουμε υπογράψει, οι συμβεβλημένοι ιατροί, οφείλουμε να δεχόμαστε 200 ιατρικές επισκέψεις από ασφαλισμένους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. χωρίς να πληρωνόμαστε από τους ιδίους αλλά χρεώνοντας την επίσκεψη στον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Ουδεμία αναφορά υπάρχει στην σύμβαση για ανώτερο όριο επισκέψεων ανά μέρα ή για υποχρέωση εξάντλησης του σε συγκεκριμένο αριθμό ημερών. Με νεότερες αποφάσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., οι συμβεβλημένοι ιατροί υποχρεούνται να δέχονται επισκέψεις των ασφαλισμένων χρεώνοντας τον Οργανισμό, εφόσον δεν έχουν συμπληρώσει το πλαφόν των 200 επισκέψεων. Οι δε ασθενείς έχουν την δυνατότητα μέσω ειδικής εφαρμογής να παρακολουθούν τον κάθε ιατρό και να γνωρίζουν αν έχει ή όχι συμπληρώσει το πλαφόν, και εφόσον έχει διαθέσιμες επισκέψεις, έχουν τη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού στο ιδιωτικό του ιατρείο.
Με έκπληξη διαβάσαμε στο έγγραφο 21825/12-6-2014 του ΕΟΠΥΥ προς το σύνολο των συμβεβλημένων ιατρών, όπου ζητούνται εξηγήσεις από τον «συντονιστή» του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ» από τους ιατρούς που εξάντλησαν το μηνιαίο πλαφόν εντός των πρώτων ημερών. Τους ζητήθηκε να απαντήσουν εντός 3μέρου στα κάτωθι ερωτήματα:
1. «Ποιο είναι το ακριβές ωράριο λειτουργίας του ιατρείου;» Πρώτη έκπληξη για εμάς η άγνοια του συντονιστή» του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ» για τον τρόπο λειτουργίας ενός ιδιωτικού ιατρείου. Ένα ιδιωτικό ιατρείο δεν έχει συγκεκριμένο ωράριο αλλά αυτό προσαρμόζεται αναλόγως την ζήτηση ιατρικών επισκέψεων από τους ασθενείς!
2. «Πόσους ασθενείς συνολικά εξετάζετε ημερησίως και πόσο χρόνο αφιερώνεται για την Ιατρική εξέταση κάθε ασθενούς, συμβεβλημένου με τον ΕΟΠΥΥ, κατά μέσο όρο;». Δεύτερη έκπληξη. Ο ΕΟΠΥΥ μπορεί πολύ εύκολα να δει αυτά τα στατιστικά στοιχεία μέσω της εφαρμογής της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης. Γνωρίζει ο «συντονιστής» ότι στην σύμβαση δεν υπάρχει κανένας περιορισμός;
3. «Τι ποσοστό χρονίων πασχόντων ασθενών, παρακολουθείτε;». Οι εκπλήξεις συνεχίζονται. Πως ορίζονται οι ασθενείς σε «χρόνιοι πάσχοντες» και μη; Τι σημασία έχει η στατιστική αυτή ανάλυση;
4. «Λειτουργεί στην περιοχή σας Κέντρο Υγείας ή Μονάδα ΠΕ.ΔΥ ή άλλη δημόσια δομή, με Ιατρούς αντίστοιχης ειδικότητας;». Προφανώς ο ΕΟΠΥΥ είναι σε πλήρη αποδιοργάνωση και ΔΕΝ γνωρίζει τις δημόσιες δομές υγείας!
5. «Έγιναν όλες οι επισκέψεις που καταχωρήθηκαν, με την φυσική παρουσία των ασθενών;». Προφανώς όλες οι επισκέψεις γίνονται με την φυσική παρουσία του.
6. «Τι πληθυσμιακή κοινότητα, πιστεύετε ότι καλύπτετε;». Από μόνη της αυτή η ερώτηση αποδεικνύει την ΠΛΗΡΗ διάλυση των κρατικών υπηρεσιών.
Όπως προκύπτει, οι ερωτήσεις του «συντονιστή» του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ» είναι ανούσιες, στερούνται λογικής και καταδεικνύουν την οργανωτική και διοικητική ανεπάρκεια του οργανισμού.
Στη συνέχεια οι ιατροί αυτοί καλέστηκαν να παρευρεθούν ενώπιον του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ» και να δώσουν εξηγήσεις. Φυσικά κανείς δεν ενδιαφέρθηκε για το κόστος της μετακίνησης των ιατρών. Οι εξηγήσεις δόθηκαν με φυσική παρουσία των ιατρών στην Αθηνά στα γραφεία του ΕΟΠΥΥ.
Στη συνέχεια με έκπληξη διαπιστώσαμε πως ο ΕΟΠΥΥ προέβη σε νέα επιστολή, προς τους ιατρούς που έδωσαν εξηγήσεις, με την οποία, τους ενημερώνει πως: «οι εξηγήσεις που μας στείλατε κρίθηκαν ως μη επαρκείς καθότι παρουσιάζετε «αντιδεοντολογική / παραβατική συμπεριφορά» και εκτιμάται ότι υπάρχουν αποχρώσεις ενδείξεις χρέωσης ιατρικών επισκέψεων χωρίς ουσιαστική ενασχόληση με τον ασθενή». Επίσης τους απειλεί πως αν δεν συνετιστούν «ο ΕΟΠΥΥ θα βρεθεί στην δυσάρεστη θέση να διακόψει την σύμβαση σας».
Τα ερωτήματα που προκύπτουν μετά από αυτή την επιστολή-απειλή του ΕΟΠΥΥ είναι πολλά και εύλογα:
1. Από ποιους αποτελείται το «ειδικό κλιμάκιο ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ»; Είναι ιατροί, γνωρίζουν ιατρική, με ποιά κριτήρια αποφασίσαν, σε ποιούς Νόμους στήριξαν την κρίση τους, υπάρχει εκπρόσωπος των συμβεβλημένων στην επιτροπή, γνωρίζουν πως λειτουργεί ένα ιδιωτικό ιατρείο ?
2. Γνωρίζουν ότι σύμφωνα με την σύμβαση, δεν υπάρχει ανώτερο όριο ασθενών ανά ημέρα ούτε κατώτερο όριο ημερών για την εξάντληση του μηνιαίου πλαφόν. Συνεπώς πως κατηγορεί ο ΕΟΠΥΥ τους ιατρούς για το γεγονός ότι τον Ιούνιο του 2014 εξάντλησαν το μηνιαίο πλαφόν εντός των πρώτων ημερών;
3. Τι εννοεί ο ΕΟΠΥΥ όταν αναφέρει πως χρεώθηκαν ιατρικές επισκέψεις χωρίς ουσιαστική ενασχόληση με τον ασθενή; Πως ορίζεται αυτή; Δεν γνωρίζει το «ειδικό κλιμάκιο ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ», πως μία ιατρική επίσκεψη δεν προσδιορίζεται χρονικά και εξαρτάται απο το ιατρικό πρόβλημα του ασθενούς και συνεπώς σε κάθε περίπτωση ποικίλει, δεν γνωρίζει επίσης ότι ακόμη και η συνταγογράφιση είναι ιατρική πράξη που απαιτεί 15 έτη σπουδών;
Κατόπιν τούτων, είμαστε στην δυσάρεστη θέση να καταγγείλουμε τις μεθοδεύσεις του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ» και ζητούμε να μας ενημερώσετε για την σύνθεση των μελών του «ειδικού κλιμακίου ελέγχου ιατρών ΕΟΠΥΥ», τα κριτήρια και τους Νόμους που χρησιμοποίησε προκειμένου να εκδώσει την απαράδεκτη απαντητική επιστολή. Ζητούμε επίσης:
1. Να αποσύρετε κάθε κατηγορία από τους ιατρούς που τον Ιούνιο του 2014 εξάντλησαν το μηνιαίο πλαφόν εντός των πρώτων ημερών καθώς σύμφωνα με την σύμβαση τους δεν προκύπτει ανώτερο όριο επισκέψεων ανά μέρα, ούτε κατώτερο όριο ημερών εξάντλησης του μηνιαίου πλαφόν.
2. Να αποστείλετε έγγραφη συγνώμη στους ιατρούς που απειλήσατε με απόλυση και να αποζημιώσετε όσους μετακινήθηκαν για να δώσουν εξηγήσεις σε ανόητα ερωτήματα.
3. Να ξεκινήσετε ουσιαστικό διάλογο με την Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ για τον καθορισμό των νέων συμβάσεων καθώς αποτελούμε την μοναδική ένωση συμβεβλημένων ιατρών.
Με επιφύλαξη παντός νόμιμου δικαιώματός μας.
Για το ΔΣ της ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμ.
Γ. Ελευθερίου Χρ. Παπασιδέρης